wtorek, 10 listopada 2015

Czekoladowa manna

Wielki powrót ! :D 
Przeprowadzka do Francji okazała się trudniejsza niż przypuszczałam, ucierpiało na tym moje samopoczucie -ale przede wszystkim ucierpiała na tym moja waga ! :O 
4 miesiące tutaj = +4kg ! 
Nie biegałam, nie ćwiczyłam, nie gotowałam i nie jadłam zdrowo jak w Polsce. 
Do tego doszły problemy z cerą. 
Jednym zdaniem, co wygrałam- to przegrałam. 
ALE.
Przecież ja nigdy się nie poddaję. Kilka dni temu kategorycznie postanowiłam zmienić tutejsze nawyki oraz powrócić do bloga (i póki co, dzielnie się słucham).
 Zapraszam do wypróbowania ciekawych, czasem tradycyjnych, czesem całkiem oryginalnych  propozycji kulinarnych ! :D
Dzisiejszym smakowitym kąskiem śniadaniowym, jest znana przez wszystkich kasza manna. Ale w wersji pysznie CZEKOLADOWEJ, (hm...kto nie lubi czekolady ?)
 Niebo w ustach, a do tego zastrzyk magnezu dla naszego organizmu :)
Oczywiście, mowa o gorzkiej czekoladzie, którą naprawdę można pokochać. Jej zwolennikom oraz tym którzy wciąż się do niej nie przekonali, polecam właśnie ten szybki, wręcz banalny śniadaniowy przepis ;) 


Potrzebujesz: (1 porcja)

  • 3/4 szklanki mleka
  • 2-3 łyżki kaszy manny (w zależności czy lubisz gęstą czy rzadką)
  • 2 duże kostki gorzkiej czekolady (min.74% cacao ) 
Ps. Wybierając czekoladę gorzką (i nie tylko, tyczy się to wszystkich słodkości i innych produktów spożywczych) wybierajcie ten produkt, który nie zawiera oleju palmowego ;) -czyli najtańszego tłuszczu.

CIEKAWOSTKA : 
"[...]we Francji wprowadzono tzw. „słodki podatek”, którym zostały objęte wszystkie produkty zawierające niekorzystny dla zdrowia olej palmowy. Przez co wzrosły ceny produktów takich jak masła czekoladowe (niektóre z nich zawierały aż 25% oleju palmowego). Miało to na celu zmniejszenie ilości tego oleju wykorzystywanego w produktach koncernów." ha! mądra Francja <3

Przygotowanie:
1. Zagotować mleko, ciągle mieszając wsypać kaszę manną i pokruszoną kostkę czekolady. Mieszać do całkowitego rozpuszczenia. 

2. Gotową kaszę przelać do naczynia i jeszcze gorącą udekorować kolejną kostką czekolady, dzięki czemu pięknie się rozpuści. 

3. Zajadać się :D

Życzę smacznego śniadania !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz